2019 01 19

Sveika mityba: ką privalu žinoti pradedantiesiems?

Sveika mityba yra bene labiausiai mitais apipinta tema, todėl nusprendus šiek tiek pakoreguoti savo maitinimosi įpročius, tenka susidurti su skirtingos informacijos gausa. Tam, kad tarp jos nepasimestumėte, išskyrėme pagrindinius principus ─ jei vadovausitės jais, pažintis su teisinga mityba bus kur kas sklandesnė.

Rinkitės tikrą maistą

Tikras, natūralus, švarus ─ taip dažniausiai apibūdinamas sveikas, neperdirbtas maistas, kuris turėtų sudaryti maždaug 80-90 procentų Jūsų dienos raciono. Tokie produktai yra sudaryti iš svarbiausių maistinių medžiagų, todėl valgydami juos, būsite ir sveikesni, ir sotesni. Prie jų priskiriamos daržovės, vaisiai, mėsa, pieno produktai, jūros gėrybės, pilno grūdo gaminiai ir pupelės ─ jei patys dažniau stositės prie puodų, iš jų pavyks pagaminti ne tik sveikus, bet ir labai gardžius patiekalus!

Susipažinkite su makronutrientais

Tai trys pagrindinės maistinės medžiagos ─ pradėję sveikai maitintis, apie jas girdėsite labai dažnai, todėl iš anksto pravartu bent trumpai susipažinti su jų atliekamomis funkcijomis.

Angliavandeniai suteikia mums energijos: jei jų per mažai, jausitės pavargę ir mieguisti. Tačiau neišnaudotas jų kiekis neretai tampa kūno riebalais ─ štai kodėl dažniausiai juos patariama vartoti pirmoje dienos pusėje.

Baltymai ypač svarbūs sportininkams, tačiau ne mažiau reikalingi ir kiekvienam iš mūsų ─ jie padeda atsistatyti raumenims ir prisideda prie naujų ląstelių kūrimosi bei atsinaujinimo mūsų organizme.

Riebalai, nors ir vertinami labai prieštaringai, prisideda prie sėkmingo vitaminų pasisavinimo ir, kaip ir angliavandeniai, suteikia mums energijos. Todėl nereikia (ir nerekomenduotina!) jų atsisakyti ─ svarbu riboti kiekius ir išmokti atskirti geruosius baltymus nuo blogųjų.

Priklausomai nuo Jūsų tikslo (priaugti, numesti svorio ar išlaikyti esamas kūno linijas), skirsis ir makronutrientų kiekiai, todėl dažnai pabrėžiama, jog kokybiškas mitybos planas turėtų būti sudarytas remiantis šių medžiagų, o ne kalorijų skaičiumi.

Ribokite cukraus kiekį

Cukrus, kuris į perdirbamus produktus dedamas kaip skonį papildanti medžiaga, yra žalingas mūsų organizmui ─ jei dažnai valgysite tokį maistą, gali padidėti insulino koncentracija, sulėtėti medžiagų apykaita ir ženkliai padidėti svoris. Todėl net ir tuomet, jei sveikai valgyti ketinate ne dėl dailios figūros, bet dėl geros savijautos, turėtumėte atsisakyti saldintų gėrimų, gardžių bandelių ir kitų cukraus pertekliumi pasižyminčių gaminių. Ateityje jiems nesunkiai surasite kur kas sveikesnių alternatyvų!

Nepamirškite reguliarumo

Subalansuota mityba paremta ne tik tuo, KĄ valgote, bet ir KADA tai darote, todėl nusprendę eiti šiuo keliu, turėsite išmokti maitintis reguliariai ir nepraleidinėti valgymų, o ypač ─ pusryčių. Dažniausiai koją tam pakiša įtemptas grafikas, tačiau jei iš anksto planuosite dienos meniu, savaitgaliais paskirsite kelias valandas maisto gaminimui ir užsišaldysite pagamintus patiekalus, net ir sunkiausiomis dienomis pavyks „neiškristi“ iš režimo.

Pradėję atidžiau gilintis į sveikos mitybos principus, įvairių subtilybių atrasite ir kur kas daugiau, tačiau jei dar tik pradedate tai daryti, šių žingsnių pakaks, jog geriau suvoktumėte, kas Jūsų laukia. Sveika mityba nėra nei bauginanti, nei nuobodi ─ tereikia atrasti savitą būdą, kaip ją prisijaukinti!

Nedvejok, prisijunk prie mūsų ir išbandyk!

Registracija į treniruotes